Deltagarkort

Hur beställer jag deltagarkort? 
Du loggar in på ditt lagkonto och väljer "Boka deltagarkort och specialmat". Om ni har flera lag så lägg gärna antal deltagarkort per lag.
Deltagarkorten ska bokas senast den 1 december men gärna tidigare. 

När ska deltagarkorten vara betalda?
Betalningen av deltagarkort ska vara oss tillhanda senast den 1 december 2024. 

Hur länge kan vi ändra antal deltagarkort?
Fram till den 12 december 2024 kan laget justera antal deltagarkort och även lägga till enstaka deltagarkort via ert lagkonto.. Därefter kan komplettering ske endast i mån av plats och i direkt kontakt med Hallbybollens cupteam. Dessa kompletteringar betalas på plats vid incheckningen (med Swish, Klarna eller kort). 

För deltagarkort med boende på hårdförläggning som avbokas efter den 12 december gäller följande: Vi tar ut en administrationsavgift på 500 kr per avbokat deltagarkort för att kunna täcka våra kostnader. För deltagarkort med boende på hotell tar vi ut en högre administrationsavgift och sista datum för avbokning kan vara tidigare (se info på hemsidan). 

Vid avbokning av deltagarkort "Hotell"  så kommer vi att återbetala en del av deltagarkortet precis som i de andra kategorierna. Men på grund av hotellens avbokningsregler är vi tvungna att behålla en högre administrationsavgift jämfört med övriga kategorier. Administrationsavgiften är 800 kr i flerbäddsrum och 1200 kr i enkelrum.   

Kan vi lägga till deltagarkort efter den 12 december?
Kompletteringar av enstaka deltagarkort efter den 12 december kan endast göras i mån av plats och då tillkommer en bokningsavgift på 100 kr per deltagarkort. 

Behöver vi visa upp läkarintyg för deltagare om vi vill avboka deltagarkort?
Nej, vi kräver inget läkarintyg. 

Vad gäller om vi behöver dra oss ur turneringen?
Anmälan är bindande vilket innebär att anmälningsavgiften inte betalas tillbaka vid urdragning. 
Lag som drar sig ur turneringen efter att lottningen är fastställd och utlagd på hemsidan (vecka 51) får utöver erlagda avgifter betala tilläggsavgift på 2 000 kr.
Lag som drar sig ur under turneringens gång får betala tilläggsavgift på 4 000 kr utöver erlagda avgifter.

Inloggning

Jag kan inte logga in på mitt lagkonto. Vad ska jag göra?
Du går in på Hallbybollens hemsida och "Redigera din anmälan". Där anger du den mailadress som du använt när du registrerade laget (https://hallbybollen.se/reg/profile) och begär ett nytt lösenord. 

Spelprogram

När startar och avslutas Hallbybollen 2025?
Den drar igång ca. 12 fredagen den 3 januari och avslutas senast kl 20 söndagen den 5 januari.

När kommer lottningen och spelprogrammet ut på hemsidan?
Lottningen och spelschemat publiceras vecka 51.

 Ingen landskamp 2025  

I flera år har vi kunnat arrangera en herrlandskamp i samband med Hallbybollen, vilket har varit en häftig upplevelse för både våra deltagare och för landslaget. Tyvärr finns det dock ingen möjlighet att 2025 arrangera en herrlandskamp i samband med Hallbybollen då landslagets samling inför mästerskapet inte sker förrän efter Hallbybollen. I stället håller vi på att planera för en extra aktivitet under Hallbybollen.

Vi kommer dock att fortsätta vårt samarbete med Svenska Handbollslandslaget kommande år och hoppas kunna hälsa landslaget välkomna tillbaka 2026.

Boende och mat

Vi har bokat hårdförläggning. När får vi reda på vilket boende vi hamnar på?
Information om boendet kommer att publiceras på ert lagkonto under vecka 52. 

Kommer alla lag från samma förening att få plats på samma boende?
Vi strävar alltid efter att placera lag från samma förening på samma boende i den mån de bokat samma boendealternativ och om de har angett i anmälningsformuläret att de önskar bo ihop. Har t.ex. alla lag i en förening bokat Kategori B - Hårdförläggning exkl. transport så kommer vi så långt det är möjligt med hänsyn till salsstorlekar och ev. restriktioner att placera dem ihop. Men det fungerar naturligtvis inte om ett av lagen skulle ha bokat Hotelleller Hårdförläggning inkl. transport då det är helt andra boenden.

Vart ska vi vända oss när vi kommer till cupen?
Mer information om incheckningen kommer att skickas ut till lagen inför cupen. 

Hur vet vi i vilken matsal  vi ska äta ?
Vi kommer i första hand att servera mat på Junedalsskolan (nära Idrottshuset) samt Elmia. 
I
nformation om matsalen där ni äter lunch och middag den 3-4 januari kommer att publiceras på ert lagkonto under vecka 52. Under slutspelsdagen (den 5 januari) äter man i den matsal som är närmast där man spelar.

Kan man köpa enstaka matbiljetter?
Vi kan i dagsläget inte garantera att man kan köpa enstaka matbiljetter. Däremot kan man köpa ett måltidspaket som omfattar middag dag 1, lunch och middag 2 samt lunch dag 3. Kostnaden för detta är 440 kr och beställs via hemsidan.

Vi har deltagare som behöver specialkost. Hur anmäler vi detta?
Anmälan om specialkost görs via ert lagkonto senast den 1 december 2024. För specialkost som anmäls efter den 1 december kan vi inte garantera att vi kan tillgodose era önskemål. 

Om ni behöver specialkost som inte finns att välja på listan så anger "övrigt" och sedan "ytterligare önskemål" så kan du skriva in där. 

Vad serveras för mat under Hallbybollen?
Matsedeln publiceras på vår hemsida under december månad.


Uppdaterad 2024-05-13